مانیتورینگ علائم حیاتی

خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم

خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم

مانیتور علائم حیاتی

مانیتورینگ علائم حیاتی که نام دیگر آن مانیتورینگ فیزیولوژیک بیمار است دستگاهی است که به طور مستمر علائم حیاتی بیمار را اندازه گیری میکند. نتایج اندازه گیری شده بر روی یک صفحه نمایش نشان داده میشوند و در صورت نامطلوب بودن هر کدام از این علائم، کادر پزشکی مطلع شده و اقدامات لازم را انجام میدهند.

این دستگاه عموما برای بیمارانی استفاده می شود که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، یا تحت عمل های جراحی سنگین و با ریسک بالا قرار گرفته اند و شرایط نامتعادلی دارند. این مانیتور پارامترهایی مانند الکتروکاردیوگراف و نوار قلب ECG، برون ده قلبی(لیتر بر دقیقه)، فشار خون تهاجمی IBP، فشار خون غیر تهاجمی NIBP، دمای بدن(درجه سانتی گراد)، سطح اکسیژن خون SpO2، ضربان قلب BPM، نرخ تنفس(ضربان بر دقیقه) و میزان گازهای تنفسی(درصد آن ها یا فشار بر حسب میلی متر جیوه) را اندازه گیری کرده و نتایج را به صورت عدد یا نمودار بر روی صفحه نمایش نشان میدهد.

قابل ذکر است که برخی از این پارامترها انتخابی هستند و در صورت تمایل قابلیت اندازه گیری آن ها در دستگاه قرار داده میشود.

مانیتور علائم حیاتی

قیمت مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم

 بسیاری از مراکز درمانی هستند که به دلیل محدودیتی که در بودجه خود دارند، اقدام به خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم برای مرکز درمانی می کنند. خرید دستگاه دست دوم ریسک بالایی دارد زیرا دستگاه پیش از این مورد استفاده قرار گرفته و باید ایمنی، سلامت و دقت آن توسط تکنسین های خبره و حرفه ای بررسی شود.

در آخر توصیه می شود اعتبار شرکت سازنده و وجود ضمانت و خدمات پس از فروش مانیتورینگ علائم حیاتی را مورد بازبینی قرار دهید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت مانیتورینگ علائم حیاتی بخصوص مانیتورینگ علائم حیاتی ایرانی به فروشگاه اینترنتی آربون مد مراجعه کنید.

قیمت مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم

خرید مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم

در هنگام خرید دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی باید در نظر داشته باشید که عوامل زیادی بر قیمت مانیتورینگ علائم حیاتی  تاثیر گذارند. از قابلیت های دستگاه میتوان به قابلیت کار با برق شهری و باتری، قابلیت نمایش دادن همزمان تعداد زیادی از پارامترها، قابلیت اتصال مینی مانیتور به دستگاه ماژولار، عملکرد مستقل ماژول ها و عدم پیوستگی آن ها به همدیگر، قابلیت کم و زیاد کردن ماژول ها، قابلیت نمایش همزمان تعداد لیدهای بالا، بهره مندی از آلارم تصویری در زمان قطع شدن لید، بهره مندی از سیستم احضار پرستار، قابلیت برقرار کردن ارتباط با سیستم سانترال از طریق LAN، قابلیت ثبت و نمایش سیگنال ها به مدت چند روز، قابلیت منتقل کردن اطلاعات بیمار بوسیله GPRS و نمایش پارامتر های مختلف اشاره کرد.

همچنین در هنگام خرید این دستگاه باید، کاربری محل مورد استفاده، محدوده سنی افراد، نوع مانیتورینگ بیمار از نظر ثابت یا پرتابل بودن، قابلیت سنجش و نمایش پارامتر های مورد نیاز، وزن و ابعاد دستگاه مانیتور بیمار مورد توجه قرار دهید تا مانیتوری مناسب خریداری کنید. در هنگام خرید این دستگاه باید توجه داشته باشید که صفحه نمایشگر، روشنایی و ابعاد آن با نیاز فرد متناسب باشد.

باید موارد سخت افزاری مربوط به دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار مانند باتری، نوع باتری و تعداد آن، درستی عملکرد باتری و توانایی حفظ اطلاعات سیستم در مواقع اضطرار و قطعی برق، پارامتر های قابل نمایش، امکان تنظیم بازه ها و وجود هشدار را در هنگام خرید این دستگاه را در نظر بگیرید. همینطور تعداد لید ها، تشخیص وجود آریتمی، بازه مربوط به ضربان قلب و هشدار ها در رابطه با پارامتر مربوط به ECG باید در نظر گرفته شود. همچنین روش اندازه گیری، اندازه کاف بیمار در اندازه گیری غیر تهاجمی و تعداد کانال و همچنین دامنه اندازه گیری را در اندازه گیری به روش تهاجمی در پارامتر مربوط به سنجش فشار خون باید بررسی کنید.

حتما به پروب و یک یا چند بار مصرف بودن آن در رابطه با پارامتر مربوط به سنجش اکسیژن خون اشباع شده، دقت شود. در پارامتر مربوط به سنجش دمای بدن باید به پروب و تعداد ورودی ها دقت کنید. همچنین باید در هنگام خرید این دستگاه موارد سیستمی آن را از قبیل امکان اتصال به سیستم مرکزی و سازگار بودن دستگاه با تصویر برداری مغناطیسی MRI مورد بررسی قرار دهید. نکته دیگری که در هنگام خرید این دستگاه باید در نظر بگیرید امکان از راه دور کنترل کردن و مشاهده کردن سیستم، توانایی شبکه کردن دستگاه مانیتورینگ بیمار، تعداد دستگاه ها در یک شبکه، ضرورت وجود ایستگاه مرکزی و … .

خرید مانیتورینگ علائم حیاتی دست دوم

هنگام خرید مانیتور علائم حیاتی به این نکات توجه کنید:

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

میزان اعتبار شرکت سازنده و محدوده فروش آن (جهانی، منطقه ای و …)

تاییدیه های دستگاه مانند FDA یا نشان CE

قیمت دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش آن، پرسنل سرویس

محدوده سنی قابل استفاده دستگاه (نوزادان و بزرگسالان)

بخشی که دستگاه در آن استفاده می شود (اتاق عمل، بخش مراقبت های ویژه و …)

باتری دستگاه (از لحاظ تعداد، مدت زمان کار با آن، زمان شارژ مجدد، هشدار اتمام باتری)

قابل حمل بودن دستگاه

تنوع پارامترهای دستگاه

در ECG تعداد لیدها، دامنه ضربان قلب، آلارم ها، تشخیص آریتمی

تعداد کانال ها و دامنه مقیاس ها در فشار خون تهاجمی

هشدارهای صوتی و تصویری

تکنیک اندازه گیری و اندازه کاف در فشار خون غیر تهاجمی

نوع پروب پالس اکسیمتر و چند بار مصرف بودن آن

تعداد ورودی ها و نوع پروب اندازه گیری دما

سازگاری با تصویربرداری مغناطیسی MRI

قابلیت اتصال به سیستم مرکزی

میزان حساسیت سیستم

هنگام خرید مانیتور علائم حیاتی به این نکات توجه کنید

جهت بررسی عملکرد صحیح دستگاه و کنترل کیفی آن باید موارد زیر چک شوند و آزمون کالیبراسیون انجام شود:

خطی بودن پاسخ

– دقت دامنه

– صحت میزان ضربان

– میزان Gain/Damping

– پاسخ دهی فیلتر باند گذر

– انجام فیلتراسیون توسط دستگاه

– عملکرد دستگاه در آریتمی های مختلف

– بررسی الکترودها و تعویض دوره ای آن ها به خصوص الکترودهایی که در حسگر آن ها المان گرمازا وجود دارد.

– بررسی دوره ای سیم ها و کابل ها

جهت بررسی عملکرد صحیح دستگاه

علاوه بر موارد فوق لازم است دستگاه به طور مرتب تمیز شده و باتری آن نیز به خوبی نگهداری شود. اگر دستگاه به مدت طولانی استفاده نمی شود باید فیوز پشت دستگاه خارج شود. هم چنین جهت استفاده مجدد به مدت حداقل 16 ساعت برای شارژ کامل به برق متصل شود.

به شما پیشنهاد میشود قبل از خرید تجهیزات پزشکی دست دوم با کارشناسان ما در آربون مد تماس حاصل کنید و از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید. اگر قصد خرید دستگاه های دست دوم مانیتورینگ علائم حیاتی، الکترو کوتر، الکتروشوک، نوار قلب و دیگر تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی را دارید پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی آربون مد است چرا که با تحویل اکسپرس و ارسال به سراسر نقاط کشور، گارانتی محصول و اصالت کالا، پشنیبانی 7 روزه ی محصول به شما حس خوب خریدی مطمئن را القا میکند.

برای دیدن نمونه های بیشتر به صفحه ی فروشگاه آربون مد مراجعه کنید.

تجهیزات پزشکی دست دووم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *