تجهیزات پزشکی

اهمیت استفاده از تجهیزات پزشکی با کیفیت

اهمیت استفاده از تجهیزات پزشکی با کیفیت

در روند تخیص و درمان یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی است که بیماران و کادر درمان استفاده میکنند.

تجهیزات پزشکی به طور مستقیم با جان و سلامتی بیماران در ارتباط است. استفاده از تجهیزات پزشکی با کیفیت نیز میتواند روند تشخیص و درمان را سرعت بخشیده و تاثیرات مثبت و سازنده دارد.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی آربون مد قصد داریم تا به بررسی تجهیزات پزشکی با کیفیت بپردازیم. در ادامه از ویژگی های بارز و مزایای تجهیزات پزشکی با کیفیت خواهیم گفت.

در هنگام خرید تجهیزات پزشکی به چیزی باید توجه کنیم؟

برندهای معتبر تجهیزات پزشکی

پیش از خرید تجهیزات پزشکی باید به برند تجهیزات پزشکی و در کنار آن به مواردی از جمله جنس قطعات یا مواد سازنده، کشور سازنده قطعات و .. نیز توجه کرد. برندهای معتبر که در بازار جهانی شهرت پیدا کرده اند، طبیعتا کیفیت بهتری دارند، اما کیفیت بهتر مستلزم هزینه بیشتر نیز هست. معمولا دستگاه هایی با برند های بسیار معروف قیمت بالاتری نیز دارند.

با توجه به تحریم ایران توسط برخی کشورها باید به این نکته توجه داشت که وارد کردن برخی از برند ها مشکل است و هنگام خرید به اورجینال بودن و استوک نبودن نیز توجه کرد. البته لازم به ذکر برخی برند ها مثل GIMA به حدی قابل قبول و با کیفیت هستند که استوک آن ها نیز طرفدار دارد.

برندهای معتبر تجهیزات پزشکی

ضمانت و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی

یکی از موارد مهم در خرید دستگاه های پزشکی که باید به آن توجه نمود، گارانتی و خدمات پس از فروش است. گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب عمر مفید دستگاه شما را افزایش میدهد.  همانطور که گفتیم، وارد کردن برخی از برند ها با مشکلاتی همراه است، برای همین خرید از فروشگاه معتبری مثل آربون مد که بتواند به شما تضمین قابل قبول ارائه دهد بسیار اهمیت دارد.

متاسفانه برخی از فروشندگان تجهیزات پزشکی، به علت قاچاق بودن یا استوک بودن، درهنگام فروش دستگاه های پزشکی، دستگاه را گارانتی نکرده و در ادامه خریدار برای دریافت خدمات پس از فروش مثل تعمیرات و یا کالیبراسیون و حتی خرید مصرفی دستگاه دچار مشکل می شوند و درنتیجه دستگاه خریداری شده بعد از مدتی بلا استفاده میشود.

ضمانت و خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی

جنس مواد ساخته شده و قطعات سازنده تجهیزات پزشکی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد محصولات پزشکی با بیمار و پزشکان ارتباط مستیم دارند و بنابراین در ساخت آن‌ها باید از مواد اولیه مرغوب و غیر حساسیت‌زا استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده عموم تجهیزات پزشکی باید از مواد اولیه ای ساخته شده باشند که در استفاده متعدد و تماس با با مواد یا دستگاه های عفونی کننده که معمولا در حین استفاده از ابزارآلات رایج هستند، نیز دچار تغییر نشوند و نتیجه مطلوب را ارائه دهند.

البته لازم به ذکر است، استفاده از مواد اولیه استاندارد و مرغوب در ساخت تجهیزات پزشکی تنها یک وجه تمایز و برتری نبوده بلکه یک امر ضروری و اولیه و اجتناب ناپذیر است که تخطی از آن صدمات جبران ناپذیری در روند درمان بیمار ایجاد خواهد کرد که منجر به هزینه‌های مادی و معنوی متعددی می‌شود.

کشور سازننده دستگاه و یا قطعات دستگاه

همانطور که در پیش گفتیم هنگام خرید تجهیزات پزشکی با کیفیت باید به کشور سازنده نیز توجه شود. در بازار تجهیزات پزشکی، شرکت های ژاپنی، امریکایی، کره ای و برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان، محصولات با کیفیتی تولید میکنند،

به علاوه برخلاف تصور عموم مردم تمامی کالاهای چینی بی کیفیت نیستند، کالاهای چینی نیز گرید بندی داشته و کالاهای گرید ۱ چینی در بسیاری از شرکت های چینی تحت لیسانس شرکت های معتبر اروپایی و آمریکایی با کیفیت مناسب تولید و به بازار عرضه میگردد.

با توجه به روابط تجاری گسترده ایران و چین، برای خرید تجهیزات پزشکی میتوانید به شرکت های چینی که تحت لیسانس دیگر شرکت های معتبر فعالیت میکنند نیز اعتماد کنید.

همچنین به تازگی برخی از شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی نیز تجهیزات پزشکی با کیفیت مشابه کالای خارجی نیز تولید میکنند که خرید آن ها به صرفه است.

هر چند خرید دستگاه های تمیز دست دوم مثل الکترو کوتر دست دوم، نوار قلب دست دوم و … برای شما بسیار به صرفه تر است.

کشور سازننده دستگاه و یا قطعات دستگاه

قیمت مناسب و ضمانت قیمت کالا

دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با کیفیت معمولا دارای قیمت بالاتری نیز هستند. اما باید توجه داشت که قیمت این محصولات با کیفیت، اپشن ها، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط فروشنده، متناسب باشد.

دستگاه‌های با کیفیت دارای مواد اولیه و قطعات با کیفیت است و در کنار راحتی استفاده برای اپراتور و بیمار و تضمین امنیت بیمار و اپرراتور در حین استفاده از دستگاه، قابلیت ارائه نتایج قابل اعتماد با کمترین میزان خطا را نیز به همراه دارند. با توجه به مواردی تا به این قسمت از مقاله ذکر کردیم، میتوان گفت با وجود اینکه هرچه کیفیت بالاتر باشد هنگام خرید هزینه بیشتری دربر خواهد داشت اما خرید تجهیزات پزشکی با کیفیت منجر به جلوگیری از متحمل شدن هزینه‌های ناگهانی و گزاف در آینده می‌شود.

سخن پایانی

با روشن شدن اهمیت کیفیت و بررسی آن قبل از خرید تجهیزات پزشکی، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما قبل از خرید تجهیزات پزشکی با مشاوران ما در تماس باشید تا شما را در خریدی مطمئن با قیمت بسیار مناسب و به صرفه راهنمایی کنند.

اگر قصد خرید دستگاه های الکتروشوک، دستگاه نوار قلب، مانیتورعلائم حیاتی و دیگر تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی را دارید پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی آربون مد است چرا که با تحویل اکسپرس و ارسال به سراسر نقاط کشور، گارانتی محصول و اصالت کالا، پشنیبانی 7 روزه ی محصول به شما حس خوب خریدی مطمئن را القا میکند.

قیمت مناسب و ضمانت قیمت کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *